Stap voor stap

Transparantie. Punt.

Trihus Houtskeletbouw staat voor een kwalitatieve, transparante werkwijze, stap voor stap. We bieden u inzicht in alle fases van het bouwproces en te allen tijde kan u ons om uitleg of bijkomende informatie vragen.

1. Een vrijblijvend gesprek

Wij staan graag tot uw dienst om, wanneer het u past, Trihus Houtskeletbouw aan u voor te stellen. Dat kan bij u thuis, in onze kantoren of op één van onze werven waar u zich kan overtuigen van de perfecte kwaliteitsnorm die wij hanteren.

2. Een gesprek met de architect

Hebt u nog geen idee van het uitzicht en de indeling van uw woning, dan brengen we u graag in contact met een architect die ervaring heeft en weet wat houtskeletbouw betekent. Bent u al in het bezit van een bouwplan, dan maken we graag een gedetailleerde en vrijblijvende offerte.

3. Niet zomaar een plan, maar uw plan

U bouwt… u bepaalt! Trihus Houtskeletbouw zal altijd nauw in samenspraak met bouwheer en architect werken. Als bouwheer kiest u de stijl van de woning, de maatvoering en de graad van afwerking. Van ruwbouw-casco over ruwbouw-winddicht tot sleutelklaar. Wij bespreken het samen met u.

4. Een transparant lastenboek

Duidelijke afspraken maken goede vrienden en daar houden wij ons aan. Wij zorgen voor een duidelijk gefaseerd en transparant lastenboek, samen met een gedetailleerde offerte en uw voorlopige plan. Tot en met deze stap bent u nog nergens aan gebonden.

5. Finaliseren van het lastenboek

In deze fase worden de bovenstaande documenten gefinetuned en worden er al eerste knopen doorgehakt. We laten u niet aan uw lot over: u wordt persoonlijk begeleid bij uw keuze van de verschillende materialen, technieken en installaties. We gaan echt met u op ‘shopping day’ langs leveranciers van tegels, keukens, gevelstenen ed, zodat u achteraf niet voor verrassingen komt te staan. Mogelijke meerprijzen bij gemaakte keuzes worden meteen in het lastenboek ingeschreven.

6. Een aannemingsovereenkomst met eerlijke betalingsschijven

Zo krijgen we een glasheldere en bovenal correcte aannemingsovereenkomst, waarbij we met eerlijke betalingsschijven werken. Bij de meeste bouwbedrijven krijgt u na de fundering een factuur van 30% van de waarde van de bouw. Wij spreiden de betaling over veel méér schijven en rekenen géén voorschotten. U betaalt voor wat is uitgevoerd en geen euro meer. Daar onderscheiden we ons duidelijk van de concurrentie.

7. Opstellen van alle nodige wettelijke documenten

Bij het opstarten van een bouw komt heel wat administratie kijken. De veiligheidscoördinator moet een startverklaring opstellen, nutsvoorzieningen en mogelijke premies moeten worden aangevraagd, enzovoort. Het aanvragen van nutsvoorzieningen en premies moet u als bouwheer helaas zelf doen, maar we begeleiden u wél graag doorheen deze papierberg. Op premiezoeker.be vindt u alvast heel wat interessante documenten.

8. Bouwen van de woning

De totale bouwtijd voor een sleutelklare woning bedraagt ongeveer 5 maanden, wat ook zorgt voor een belangrijk financieel voordeel: zo kan u overbruggingskredieten en huurkosten beperken. In die korte tijdspanne ziet u ons wellicht dagelijks en kan u ons rechtstreeks aanspreken bij bijkomende vragen of eventueel bijsturingen.

9. Opleveren van de woning en overhandiging van de sleutels

En dan is die langverwachte nieuwe woning eindelijk klaar! We leveren uw nieuwe nest met veel plezier op en overhandigen u de sleutels. Uiteraard bieden we u als service nog altijd onze dienst na verkoop. Ook na de bouw blijven we bereikbaar.